Monday, March 28, 2011

dia selalu termenung,dia selalu tertawa..
dia masih tidak mengerti erti dunia..
masih mencari segala erti hakikat manusia..

seakan seseorang yg tidak berkaki,
cuba utk berlari sendiri..

semua tahu apa hendaknya..
semua tahu apa yg dibawanya..
semua tahu akan kitab pegangannya..
namun smua anggap ia sia2..
anggapan kpada dia,
hidup saja selagi mampu-
bernafas saja selagi hayatmu-

kau tahu apa?
anak ini bercherita..
cherita tentang hidupnya..

kau tahu apa?
anak ini masih bercherita..
agak kau mahu mendengarnya?

anak ini bercherita..
jika kau hanya membaca..
kau tahu isi dalamnya?..

selagi terdaya aku..
selagi kuat belikatku..
aku tetap mengejar citaku..

maaf..aku bukan seperti mereka..
apa salahnya mahu ku?
apa salahnya citaku?

dan andai aku mati,
tanpa berjaya berbakti,
maafkan aku sekali lagi..

aku manusia..
sehina-hina manusia..
hanya satu mahuku..
redhakan keadaanku..

biar anak ini terus bercherita..

                                                                                                                      ayoun adha

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright 2010 Ayoun Adha.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.