Wednesday, March 30, 2011

kenapa?
bila lihat je mereka mereka nie..
kita gelak..kita kutuk..kita hina..
kenapa ehh??
kenapa masyarakat kita tak terima kaum kaum macam mereka nie??
kerana apa ehh??
jawapannya..
sebab kita rasa kita sempurna,
itulah sebabnya..
kita ketawa,kita menghina,kita merendah rendahkan orang lain yang kita rasa
tidak selayak dan setaraf kita..dah jadi kebiasaan dah semua tu..
manusia semuanya sama,yang membezakan kita adalah tempat yang kita berdiri..
PONDAN..mereka menjadi diri sendiri..
mereka pon tak mahu dilahirkan macam tu..
mereka berani mengexprasikan apa yang mereka rasa..
mereka langsung tak peduli apa kata dunia..
mereka menjadi apa yang mereka mahu..
dan kenyataan yang kita semua boleh belajar dari mereka adalah,
jangan menjadi HIPOKRIT..
semua manusia tak sempurna..
jadi,hiduplah dengan jujur dan penuh dengan senyuman..
kita semua hidup dalam satu planet nie..
ade macam2 kaum,
apa kata kita terima je lagi satu kaum..
kita terima dan bimbing mereka ke jalan yang betul balik..
bukan dengan cara kita menghina mereka..
bukankah itu lagi elok?? :))

                                                                                                                        ayoun adha

Monday, March 28, 2011

dia selalu termenung,dia selalu tertawa..
dia masih tidak mengerti erti dunia..
masih mencari segala erti hakikat manusia..

seakan seseorang yg tidak berkaki,
cuba utk berlari sendiri..

semua tahu apa hendaknya..
semua tahu apa yg dibawanya..
semua tahu akan kitab pegangannya..
namun smua anggap ia sia2..
anggapan kpada dia,
hidup saja selagi mampu-
bernafas saja selagi hayatmu-

kau tahu apa?
anak ini bercherita..
cherita tentang hidupnya..

kau tahu apa?
anak ini masih bercherita..
agak kau mahu mendengarnya?

anak ini bercherita..
jika kau hanya membaca..
kau tahu isi dalamnya?..

selagi terdaya aku..
selagi kuat belikatku..
aku tetap mengejar citaku..

maaf..aku bukan seperti mereka..
apa salahnya mahu ku?
apa salahnya citaku?

dan andai aku mati,
tanpa berjaya berbakti,
maafkan aku sekali lagi..

aku manusia..
sehina-hina manusia..
hanya satu mahuku..
redhakan keadaanku..

biar anak ini terus bercherita..

                                                                                                                      ayoun adha

Monday, March 7, 2011

salam..potretband,nama tu satu makna yg besar bg aku..dari nama tu lah aku kenal dunia muzik..
alhamdulilllah lah,dari dulu,sampai skrang,potret semakin maju..walaupon da xslalu practice,
tp band mates smua still ade smangat nak bekarya..yg aku nak citer nie,1st gig aku..
dengan potret..masa tu dekat bukit jalil,bandit komuniti punye event..cuak nye tak payah cter la..
panas terik pon aku rasa sejuk je citer dia..hahaha masa nie line up potret,3 org je..
aku,naim,ayen..aku vox gitar,ayen bass,naim drum..1st song kitorang bwk lagu dari nitrus - kamu..
ayen suke benor lagu nie..so kitorng bwk la..lagi pon chording senang..hehehe
korang tgk je la video nie..agak2 nak gelak,gelak je..
aku mmg blur habes time nie..layankan je..hehe


video
 

Copyright 2010 Ayoun Adha.

Theme by WordpressCenter.com.
Blogger Template by Beta Templates.